20 oktober 2008

Äntligen hemma!

Så nu har pappa Hans mamma Petra och dottern Emilia varit hemma i 3 dagar idag, så skönt hatar att vara på sjukhus!!!

Lite historia om dom senaste dagarna

Värkarna började började lite smått den 12/10 kl 21:00 och blev allt kraftigare vid 3 tiden på natten så ringde in till förlossningen och bla bla bla vi åkte in!! Sen vid kl 12:10 den 13/10 efter mycket krystande och sugklocka kom lilla lilla lilla Emilia ut =) Så underbart grät som tusan var så GLAD!!
Sen skulle ju moderkakan ut o då gick inte det huu så fick åka iväg på operation...Det var jobbigt att lämna ifrån sig bebis men var ju tvungen!!
Operationen gick bra förutom att jag förlorade väldigt mycket blod så nu dom senaste dagarna har jag varit helt helt slut men fått järndropp och tabletter så jag e mycket piggare nu sköööönt! Och hela mitt ansikte var svullet och röd prickigt och blodprickar i ögonen, kanske för att jag tog i så mycket ?? hmm vet inte riktigt!
Emilia vår sötisnos bebis hade lite lågt blodsocker och svårt att hålla tempen så vi fick åka vidare från förlossningen till Neo Vaggan där hon fick ligga i värmebädd och bli sondmatad =( Huu jobbigt..... Blev ju lite jobbigt för henne under förlossningen eftersom krystandet tog väldigt lång tid inget hände ju så all hennes energi gick åt där!! Så därför blev det Neo vaggan för oss!!!
Men nu mår hon toppen bra!!

Vi har haft hembesök av BVC idag gick super bra Emilia hade gått upp i vikt som hon ska Känns jätte skönt.....varit lite orolig för de eftersom hon var så liten när hon föddes då kan det ju absolut inte vara bra för henne att gå ner mer lr nått hehe.
Så nu kan man pusta ut och bara leva gott!!
Wiee nu ska vi nog snart ut och vandra lite bebis jag och Hans....






Inga kommentarer: