15 juli 2011

Fredag!

Ska njuta riktigt mycket den här helgen!! Och umgås så mycket jag kan med Emilia , dom få timmarna jag är hemma!!! För på måndag ska jag åter igen flytta tillbaka till sjukhuset!
Nu har jag ju bara varit där inne från morgon till kväll men nu ska jag vara där dygnet runt! 

Det har hänt massor! 
Nathalie får vara utan cpap 3 timmar nu och vi har tagit bort elektroderna! Så nu har hon bara en grej på foten som mäter hennes saturation. Och det går  jättebra, inga pulsfall eller tecken på att hon tycker det är jobbigt! 
Tyvärr lite lågt hb idag, så hon ska få lite blod, tredje eller fjärde gången hon får blod! 

Novalie får vara utan cpapen 1 timme två gånger om dagen! 
Tyvärr får hon mindre vätska (mat) för att inte belasta sitt hjärta så mycket, pga ductusen! Hon får istället mer fett! Hon slipper ha bipap, ett hjälpmedel som ger puffar  för att hon inte ska glömma andas! 

Dubbelammat idag!!! 
Och det var verkligen inte lätt!!! 
Men det gick. 
Dom orkar inte suga så länge men det kommer mer och mer =) 
Men dom har alltid fått min mjök, sen dom föddes! Jag pumpar och pumpar som en galning =) 
Hela frysen på Neo är full =) 

Nu när allt går så bra så funderar jag mycket på när bakslaget ska komma??!! 
Vill verkligen bara att allt ska gå framåt nu så vi kan få åka hem! 

2 kommentarer:

Marie / LillaPluppen på FL sa...

Jag säger som doktorerna sa till oss när vi sa att vi alltid funderade över när bakslaget kommer. "Det går inte bra för att det ska gå dåligt, det brukar gå dåligt för att det ska gå bra om det nu är nåt"

Så man får väl tänka så när man tycker att man har för mycket flyt=)

Kom ihåg att inte bli ledsen om syrgas och CPAP behov kommer tillbaka en omgång till efter de har fått sluta med det. Det e ju bara bra att de faktiskt kan få vila lite i cpap när det behövs=)

Natta sa...

Åh vad jag hoppas allt går bra för er